Jasnota biała (Lamium album ) ziele
Jasnota biała - surowiec zielarski o działaniu wspierającym procesy przeciwzapalne, sprzyjającym prawidłowej pracy układu moczowego, a także pomagającym wykrztusić wydzielinę. Jasnota biała jest niewysoka i ma drobne, małe kwiaty. Czasem przypomina pokrzywę.
Jasnota biała (łac. Lamium album)
Rodzina: jasnotowate (łac. Lamiaceae)
Rodzaj: jasnota (łac. Lamium)
Gatunek: jasnota biała (łac. Lamium album)
Surowiec: ziele jasnoty białej
Inne nazwy: biała pokrzywka, głucha pokrzywa, pokrzywa martwa
Opis ziela jasnoty:
Jasnota biała jest przedstawicielem rodziny jasnotowatych. Występuje powszechnie w Europie i na większości terytorium Azji, w klimacie umiarkowanym i ciepłym. Osiąga wysokość 60 cm, o prostej wzniesionej łodydze, miejscami podbarwionej na fioletowo. Liście są ułożone naprzemianlegle, o sercowatym kształcie i owłosione. Z wyglądu przypomina pokrzywę i często jest z nią mylona. Jako surowiec zielarski wykorzystywane są kwiaty i ziele. Zawierają one wiele składników: garbniki, cholinę, śluzy, flawonoidy, saponiny, kwasy wielofenolowe, związki irydowe i olejek eteryczny.
Właściwości i tradycyjne zastosowanie:
W tradycyjnej medycynie jasnota była znana i wykorzystywana już od dawna. Przede wszystkim stosowano napary z ziela jasnoty, które miały wspomagać procesy przeciwzapalne układu moczowego i trawiennego, a także sprzyjać wykrztuszaniu i ściągającym działaniu oraz wspierać moczopędną funkcję nerek. Jednak przede wszystkim jasnota biała zalecana była jako wsparcie kobiet w damskich przypadkach. Zewnętrznie zaś wykorzystywano ziele jasnoty do przyspieszenia gojenia ran, poparzeń oraz przy chorobach skórnych.
Przeciwwskazania do stosowania:
Kobiety w ciąży lub karmiące piersią nie powinny spożywać jasnoty, mogą ją jednak stosować zewnętrznie.
Źródła:
- http://w ww.poradynazdrowie.manpol.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=402
- https://pl.wikipedia.org/wiki/Jasnota_bia%C5%82a
- https://rozanski.li/1282/kwiat-jasnoty-bialej-flos-lamii-albi-w-fitoterapii/
Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:
FAQ - Najczęściej zadawane pytania
Brak produktu na stronie. Kiedy można spodziewać się dostawy?
Braki w ofercie uzupełniamy w miarę szybko jeśli nasi dostawcy są w stanie zapewnić nam dostawę surowca.
Czy mogę otrzymać cennik / katalog produktów?
Pełna oferta wraz z cenami znajduje się tutaj:Oferta
W jakich godzinach pracujecie?
Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 - 16. W tych godzinach odpowiadamy na pytania zarówno złożone drogą elektroniczną jak i telefoniczną. Ze względu na ogrom pracy może się zdarzyć, że kontakt telefoniczny będzie utrudniony.
Sobota Niedziela i Święta - Nieczynne.
Podczas finalizowania zamówienia moja płatność nie przeszła..co robić?
Podczas opłaty za zamówienie przez szybkie płatności z różnych wzgledów może nastąpić błąd. Siła wyższa, słaby internet, chwila nieuwagi. W pierwszej kolejności zalecamy odczekać kilka minut, jeśli status otrzymany na e-mail się nie zmieni sugerujemy sprawdzić czy z konta bankowego lub konta paypal zostały pobrane środki. Jeśli nie, prosimy o kontakt mejlowy.
Jeśli płatność nie została zaksięgowana prosimy dokonać zapłaty na ponizsze dane podając symbol zamówienia w tytule przelewu: 20 1160 2202 0000 0003 0657 1175 MILLENNIUM BANK
Potrzebuję porady związanej z ziołolecznictwem..
Zastosowanie ziół zależy od wielu czynników. Między innymi od wieku, płci, stanu zdrowia danej osoby czy przyjmowanych leków. Każdy z nas jest inny, każdy z nas potrzebuje indywidualnego podejścia. Z tego względu zachęcamy do kontaktu z doświadczonym fitoterapeutą, który z pewnością doradzi jak w pełni wykorzystać dobrodziejstwo ziół z korzyścią dla Państwa organizmu.
Czy mogę odebrać zakupiony towar osobiście lub dokonać zakupu na miejscu?
Tak, zakupiony towar mozesz odebrać prz ulicy Jerozolimskiej 46 w malowniczej miejscowości Dzierzążenko - gdzie znajduje się nasza siedziba.
Brak zamówionego produktu. Co dalej?
Czasami może się zdarzyć, iż z jakiegoś względu zabrakło zakupionego produktu. Sytuacje te zdarzają się rzadko, ale jednak.
Co robimy w takim wypadku. Staramy skontaktować się z klientem jak najszybciej. Jeśli z jakiegoś powodu klient nie odpowiada na nasz telefon lub wiadomości wysłane droga elektroniczną wysyłamy zamówienie bez wybranego produktu, pomniejszając kwotę zapłaty, jak również dokonujemy zwrotu pieniędzy.
Jeśli zamówienie zostało złożone "za pobraniem" wysyłamy je bez produktu, którego nie mamy na stanie, pomniejszając odpowiednio kwotę pobrania.